ŠKOLA S ÚSMĚVEM




 

Kdo je výchovný poradce

 

Výchovný poradce je pedagogický pracovník, který kromě své běžné pedagogické činnosti (např. učitelství na druhém stupni) zajišťuje také poskytování poradenských služeb ve škole. O svých činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu s ochranou osobních údajů.

Jeho klienty mohou být žácirodiče, ostatní učitelé, a také samotné vedení školy. Mezi jeho hlavní činnosti patří: kariérové poradenství, péče o žáky se speciálně vzdělávacími potřebamipéče o nadané žáky, řešení problémů chování, školní docházky a problémových situací. 

Náplň práce výchovného poradce

 

Poradenské činnosti

  • Volba povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníkůanalýzapreferencí žáka v oblasti volby povolání
  • Individuální pomoc při volbě povolání, individuální poradenství(vždy spolupracuje se třídním učitelem)
  • Poradenství zákonným zástupcům
  • Spolupráci se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče, poradenské služby přesahující kompetenceškoly
  • Skupinové návštěvy poradenských středisek
  • Služby kariérového poradenství žákům cizincům
  • Vyhledává a pomáhá žákům, kteří potřebují zvláštní pozornost, navrhuje možnosti péče pro tyto žáky.
  • Zprostředkovává vstupní a průběžné diagnostikypro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky mimořádně nadané ve školských poradenských zařízeních.
  • Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními při zjišťování podpůrných opatřenípro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami.
  • Připravuje podmínky pro vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami.
  • Poskytuje služby kariérového poradenství pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami.

 

Metodické a informační činnosti

  • Zajišťuje metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy: 
    • v otázkách kariérového rozhodování žáků.
    • s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory.
    • s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
    • s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů.
    • v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky. 
  • Zprostředkovává nových metod pedagogické diagnostikya intervenci pedagogickým pracovníkům školy.
  • Zajišťuje metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy.
  • Předává odborné informace z oblasti kariérového poradenstvía péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  • Poskytuje informace o činnostech školy, školských a dalších poradenských zařízeních.
  • Shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
  • Vede písemné záznamy o navržených a realizovaných opatřeních.

 

 

 

 

 

Menu

27. 4. Jaroslav

Zítra: Vlastislav