Od druhého pololetí tohoto školního roku se žáci čtvrté třídy mohou těšit na tematické pátky. Každý pátek bude věnován určitému tématu, které bude žáky provázet celým dnem. První tematický pátek proběhl v pátek 10. února a byl zaměřen na zelenou barvu. Žáci i paní učitelka přišli do školy v zeleném oblečení. Tematické pátky jsou skvělou příležitostí, jak zpestřit výuku a motivovat žáky k učení. Těšíme se na další tematické pátky a věříme, že si je žáci i nadále budou užívat.
V hodinách výtvarné výchovy se žáci osmé a deváté třídy pustili do zajímavého projektu – vytvářejí fotokoutek. Tento projekt jim umožňuje propojit kreativitu s technickými dovednostmi a vytvořit tak originální prostor pro focení. Žáci se rozdělili do několika skupin a každá skupina má za úkol navrhnout a realizovat vlastní design fotokoutku. Tento projekt je pro žáky skvělou příležitostí, jak rozvíjet svou kreativitu a technické dovednosti. Zároveň se učí spolupracovat v týmu a komunikovat své nápady.
I v letošním školním roce se naši žáci zúčastnili soutěže ve Finanční gramotnosti. Všichni žáci od čtvrté do deváté třídy si vyzkoušeli školní kolo, kde na počítačích řešili otázky z této oblasti. Na všechny otázky si žáci mohli vyhledávat odpovědi na internetu. Nejlepší tři žáci z každého stupně postoupili do okresního kola, kde už soutěžili jako tým. V okresním kole se opět odpovídalo na počítači, ale tentokrát kromě správnosti odpovědí rozhodovala i rychlost. Našim družstvům se dařilo skvěle. Družstvo prvního stupně obsadilo v okresním kole krásné 4. místo. Třetí postupová pozice do krajského kola jim přitom utekla jen o jediný bod! Gratulujeme k úžasnému výkonu! Družstvo druhého stupně se v okresním kole umístilo na 2. místě a zajistilo si tak postup do krajského kola! I jim patří velká gratulace a budeme jim držet palce v dalším kole! Všem soutěžícím děkujeme za účast a blahopřejeme k dosaženým výsledkům.
Žáci 7. ročníku zpracovávali během ledna projekty na téma Vikingové. Děti pracovaly s mapou, do které zaznamenávaly výboje Vikingů, vyhledávaly informace v učebnici a na internetu, popisovaly a malovaly vikingské lodě, bojovníky a jejich zbraně. Vyzkoušely si také psaní runovým písmem. Hlavním cílem projektu bylo prohloubit komunikační dovednosti, naučit se spolupracovat a společně vyřešit zadané úkoly. Všem se podařilo zpracovat projekty přesně podle zadání.
Žáci 6. třídy absolvovali interaktivní zážitkový program na téma Zdravé vztahy v kolektivu, který byl zaměřen na prevenci šikany. Během skupinových her a práce v komunitním kruhu šesťáci zjistili, že nejsme všichni stejní, že rozdíly ve vzhledu nebo schopnostech nejsou důvodem k zesměšňování. Všichni se aktivně zapojili do aktivit, při kterých se naučili, jak mají v budoucnu řešit případná nedorozumění a jak se chovat ve vypjatých situacích.
Druháci se v hodině výtvarné výchovy s paní učitelkou Lamplotovou proměnili v malé umělce! S velkou pečlivostí a fantazií kreslili roztomilé tučňáky. Jejich práce jsou plné barev a originálních nápadů.
Žáci 6. ročníku navštívili kutnohorskou knihovnu, kde absolvovali edukační program Život v pravěku, který shrnoval a doplňoval jejich dosavadní znalosti z hodin dějepisu. Žáci si zopakovali vývojové typy člověka a porovnali život lidí v době kamenné, bronzové a železné. Seznámili se s literaturou zachycující život pravěkých lidí. Poté následovala prohlídka knihovny – od oddělení pro nejmenší, přes studovnu, dětské oddělení, oddělní pro dospělé až po přednáškový sál se středověkou studnou.
Šesťáci v hodinách dějepisu zpracovávali projekty na téma Mezopotámie. Zopakovali si tak nejen všechny informace o vývoji území mezi řekami Eufrat a Tigris, ale hlavně prohloubili své komunikativní a sociální dovednosti. Cílem projektu bylo především naučit se spolupracovat, mluvit spolu a pomáhat si. Žáci pracovali v týmech, museli si zvolit „šéfa“ své skupiny, rozdělit si úkoly a společně splnit v zadaném čase všechny úkoly. A to se všem povedlo.
Páťáci se ve středu vydali za mnichem Antošem, Rozinou, havíři a dalšími postavami z kutnohorských pověstí. K setkání došlo v kutnohorské knihovně, kde se děti seznámily s pověstmi, které se váží k založení Kutné Hory a k počátkům těžby stříbra v tomto horním královském městě. Během interaktivního programu si děti zopakovaly rozdíly mezi pohádkami a pověstmi, připomněly si významné historické osobnosti a památky Kutné Hory. V druhé části programu si žáci prošli knihovnu, dozvěděli se, jak funguje půjčování knih – samoobslužný systém, knihobox s čtečkou QR kódů, bibliobox na vrácení knížek. Prošli si jednotlivá oddělení – pro nejmenší děti, mladistvé, dospělé, studovnu, přednáškový sál, kde všechny zaujal pohled na středověkou osm metrů hlubokou studnu. Za vzorné chování se mohly všechny děti sklouznout na klouzačce v dětském oddělení a poté se odměnit horkou bílou čokoládou v kavárně.
K tradicím naší školy patří předvánoční roznášení přání a drobných dárků nejstarším občanům v Žehušicích. Tuto milou akci mají na starost žáci 5. třídy. Děti všem popřály hodně štěstí a zdraví v novém roce, u některých návštěv zazpívaly vánoční koledu. Žáci se do školy vraceli s dobrou náladou a s nadílkou sladkostí od hodných lidí v Žehušicích.