Jana Václava Sticha-Punta Žehušice

Základní škola

7. třída

 

Třídní učitelka: Mgr. Jana Kinclová

 

Počet žáků celkem 19 z toho děvčat 9

Rozvrh třídy

Na matematiku všichni chodí řádně připraveny protože nás učí paní učitelka Jana Kinclová naše třídní učitelka.

Česky jazyk,literaturu, sloh  nás učí paní učitelka Ilona Žídková.Tyto hodiny jsou zábavné,ale také přísné díky našim bavičům Ondry,Jakuba a Romana.

Zeměpis se nás marně snaží naučit paní učitelka Iveta Poskočilová.

Dějepis a historii našich dějin nám v tlouká do hlavy paní učitelka Anna Vojáčková.

Přírodopis ,fyziku a ekologická výchovu nám přímo tluče do hlavy pan učitel Josef Jelínek.

Do Anglie a cizího jazyka nás přenese paní učitelka Rénáta Slobodová.

Do výtvarného umění nás vždy zasvětí paní učitelka a zároveň ředitelka školy Yvetta Zemanová.

Pracovní činnosti nás učí pan učitel Jan Kramář.

Základy informatiky  a psaní deseti prsty nás učí paní učitelka Anna Vojáčková.

Do třídní rodiny nás přenese paní učitelka Jana Kinclová.

Do občanské výchovy Renáta Slobodová.

Používat naše hlasivky paní učitelka Soňa Kubová.

Pořádně nám vždy protáhne těla paní učitelka Jana Červenková.

Domácí práce a sportovky nás učí paní učitelky Anna Vojáčková a Jana Červenková.

 

1

2

3

4

5

 

7

8

Po

Aj

M

Z

Čj

 

D

ZI

Út

M

Aj

F

Čj

Vv

 

 Tv d

Tv d 

St

Aj

Hv

Čj

M

Rv

 

Ov

Ev

Čt

D

M

Čj

F

 

Tv ch

Tv ch

ZI

M

Čj

Pd/Sh

Pd/Sh

 

Ze života třídy

 

Jak jsme překonali šestou třídu

V 6.třídě jsme měli na dějepis dva učitele. Na zeměpis také. Zvykali jsme si na to jak to chodí na druhém stupni. Zvykli jsme si rychle hned jsme měli několik průšvihů,ale hodná paní učitelka se za nás postavila. Měli jsme toho více na učení. Učení bylo těžší a těžší. Ale překonali jsme to a dostali jsme se do 7.třídy všichni:-)

 

Spolužáci

 

Založili jsme si jako jiní třídu na www.spoluzaci.cz a chodíme do naší třídy skoro každý den.Vložili jsme si tam fotky z výletů,ze školy v přírodě a jiné.Každý z naší třídy jsme na spolužácích napsaní a máme zde něco o nás i fotky které jsme si tam sami daly.

Většinou o sobě máme doplněné srandičky,ale nějaká ta pravda se tam vždycky najde.

Ostatní  k nám můžou psát milé drby,ale ne nic ošklivéhoJ.

 

 

 

Soustředění před florbalovým zápasem - Veronika a Dáša s trenérku Janou Červenkovou

Naše třída je docela zlobivá ale někdy je i hodná .Všichni se hodně těšíme na lyžařský výcvik ,stejně jako jsme se těšili na školu v přírodě .Ta nás bavila i to chození na dlouhé výlety . Užili jsme si spoustu zábavy .Doufáme že se lyžařský výcvik vyvede. Už se nemůžeme dočkat!!

 

 

Naše třída o hodině matematiky:

Když máme hodinu matematiky s naší třídní paní učitelkou jsme všichni jako pěny.Paní učitelka je dost přísná a nikdo nemá rád když na nás křičí.Paní učitelka je na nás taková jací jsme my na ní.Někdy si s ní užijeme spoustu legračních zážitků ale podruhé zase nepříjemné křičení!!!Na druhou stranu toho mnoho naučí to se musí nechat.Je to nejlepší paní učitelka na 2 stupni.Máme ji všichni moc rádi a doufáme že ona nás přes to zlobení také!!!

Jablka v županu s meruňkami a ořechy

Potřebujeme:         4 jablka,500g listového těsta,1 vejce na pomašlování a cukr moučku
Nádivka:                  200g meruňkové marmelády,100g mletých vlašských ořechů
Postup:                    Z jablek odstraníme jádřinec tak,aby zůstala celá.Listové těsto rozválíme a rozdělíme na stejnoměrné čtverce.  Na střed každého z nich postavíme oloupané jablko a naplníme je nádivkou z marmelády a ořechů.  Jablka zabalíme do těsta, pomašlujeme vajíčkem a pečeme při 180°C asi 15 až 20 minut.                                                                                Na konec ocukrujeme.

Výlet do Kutné Hory

          Dne 11.10 jsme se s osmou třídou s paní učitelkou 

                        Kinclovou a s paní učitelkou Vojáčkovou vydali do

                        Kutné Hory ,bylo to tam záživné viděli jsme tam

                        Chrám sv.Barboru,Vlašský Dvůr,Kamenou Kašnu

                        sv.Voršilky a  TO hlavní Muzeum Stříbra tam jsme

                        se dozvěděli dost věcí o Kutné Hoře a na závěr jsme

                        byli v Dolech tam tom bylo snad nejhezčí když  jsme

                        šli úzkými chodbami potom jsme se šli nasvačit a

                        když jsme došli na město tak jsme měli 2 hod,

                        rozchod a okolo třetí hodiny jsme jeli domů tento výlet

                        se mi moc líbil už se těším na další !!!!  

Etvinning angličtina

S paní učitelkou Slobodovou jsme se rozhodli, že si budeme psát s Finskem ANGLICKY!!!!

Paní učitelka z Finska a naše paní učitelka si psali až se domluvily jak etvinning bude probíhat. Domluvili jsme se o čem si budeme povídat.Budeme si povídat o tradicích našich zemí, jak chodíme do školy………… Hrozně jsme se těšili na jak máš první dopis napíšeme.Ale nějak jsme se spletli. Bylo to těžké!!! Do učebny počítačů chodíme každé úterý.Dopisy posíláme přes e-mail.Prví dopis jsme odeslali my. Už se těšíme na jejich dopisy!

Jsme zvědavi jak etvinning bude probíhat. J

Fotogalerie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naše třída:

 

Naše třída je dobrý kolektiv máme sice pár průšvihů ale naše paní učitelka Jana Kinclová nás z toho vždycky dostane.Máme jí moc rádi.U nás ve třídě je pořád veselo i po zvoněníJ,ale nechceme aby to tak bylo.Kromě těchto problémů jsme super třída i když to tak nevypadá,nikdo z nás by nedokázal toho druhého podrazit ,držíme spolu a to je hlavníJ.  

 

Mikulášká nadílka

Není vám ten anděl nějak povědomý?

Vánoční besídka

 

EUROREBUS 2007

Matematický klokan

 

Jako každým rokem se u nás koná Mezinárodní soutěž v Matematickém klokanovi. Tento rok se konal 16. 3. 2007. Letos se účastnili žáci od 2. – 9. třídy. Celkem 79 žáků.

 

 

Seznámení s pravidly soutěže:

 

-          úlohy jsou rozděleny do tří skupin podle bodování (úlohy za 3, 4 a 5 bodů)

-          za každou správnou odpověď získáte body (3, 4, 5)

-          za každou neřešenou úlohu nezíská ani neztratí žádný bod

-          za každou špatně zodpovězenou úlohu se odečítá 1 bod

-          není možné získat 119 ani 118 bodů

-          při řešení není dovoleno užívat kalkulačky, tabulky ani žádnou jinou literaturu

 

Matematický klokan se dělí na kategorie:

 

2. – 3. třída – Cvrček     (60 bodů)

 

4. – 5. třída – Klokánek (120 bodů)

 

6. – 7. třída – Benjamín (120 bodů)

 

8. – 9. třída – Kadet       (120 bodů)

 

 

Nejúspěšnější řešitelé:

 

 

Cvrček:               1. místo: Vojtěch Vařečka, Anežka Hošková

                         

Klokánek:           1.místo: Marek Pilař

 

Benjamín:          1. místo: Tereza Lišková

                           

Kadet:                1. místo: Veronika  Paďourová

 

 

 

Seznam škol v okresním kole:


 

 

-          Gymnázium Čáslav                                      

-          Gymnázium J. Ortena Kutná Hora

-          ZŠ Čáslav Masarykova

-          ZŠ Čáslav Žižkovo náměstí

-          ZŠ Čáslav Sadová

-          ZŠ Červené Janovice

-          ZŠ Kácov

-          ZŠ Krchleby

-          ZŠ Křesetice

-          ZŠ Kutná Hora Kremnická

-          ZŠ Nové Dvory

-          ZŠ Potěhy

-          ZŠ Suchdol

-          ZŠ Uhlířské Janovice

-          ZŠ Zbraslavice

-          ZŠ Žehušice

-          ZŠ Žleby

 


 

Příklady pro Matematického klokana 2007

Kategorie: Benjamín

 

1)      Klokan Standa skáče rychlostí 4 skoky za 6 sek . Za kolik sekund udělá 10 skoků?

     a) 10s     b) 12s   c)  15s   d) 18s   e) 20s

Správná odpověď zní  : C) 15s

 

 

2)      Dřevěnou krychli o objemu 1m3  rozřežeme na menší krychle o objemu 1dm3. Tyto krychle stavíme jednu na druhou do vysoké „ věže „. Určete nejvyšší možnou výšku této věže.

a) 1m   b) 10m  c) 110m  d) 1000m e) 100m

Správná odpověď zní: E) 100m

 

 

 

Kategorie: Kadet

 

1)      Na rovnoběžných přímkách x a y bylo nakresleno 6 bodů, 4 body na přímce x a 2 body na přímce y. Kolik trojúhelníků má všechny vrcholy v těchto bodech?

a) 6    b) 8       c) 12       d) 16       e) 18

Správná odpověď zní: D) 16

 

 

 

2)      Chodec šel na své dvouhodinové procházce nejprve po rovině rychlostí 4 km/hod, potom stoupal do kopce rychlostí 3 km/hod. Stejnou cestou se vracel zpět. Z kopce šel rychlostí 6 km/hod a po rovině opět rychlostí 4 km/hod. Kolik kilometrů ušel celkem?

a) nemůžeme vypočítat   b) 6 km   c) 7,5 km   d) 8 km   e) 10 km

Správná odpověď zní: D) 8 km

 

Den Země 

 

 

Dne 22.dubna 2007 (pátek) se v naší škole konal Den Země. Každá třída měla připravený svůj program. Byli jsme rozděleni do skupin a vytvořili společně prezentaci naší třídy.

Položili jsme pár žákům jednoduchou otázku:

 

 

Co vám přinesla páteční návštěva školy?

 

Jakub Tesařík: Páteční návštěva školy mi přinesla, že by se lidi měli     

                           chovat lépe a uklízet po sobě. Já jsem to moc nedělal,

                           ale od pátku už vše třídím a dávám odpadky do koše!

      

 

Petra Slavíková: Uvědomila jsem si, že odpadky, které odhazujeme,

                              škodí jedině NÁM. Ve třídě jsem přišla na to, že

                              spolupráce je důležitá.

 

 

Tereza Lišková: Mohla jsem oslavit Den Země tím, že jsme si

                             uklidili před školou.

 

 

Ve stejných skupinách, jak jsme byli první dvě hodiny, jsme uklízeli před školou a na parkovišti. Den Země nám přinesl mnoho nových informací, zážitků, zábavy a poučení.

 

 

Den Země

Den Země se každoročně koná 22.dubna.

Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21. března a oslavovaly příchod jara. V moderním pojetí jde o jakýsi ekologicky motivovaný svátek. V poslední době byla několikrát vyslovena myšlenka, že by svátek bylo lépe posunout na letní slunovrat, protože by hezké počasí přilákalo více lidí; nezdá se však pravděpodobné, že by se našla vůle měnit již zavedené datum. První Den Země byl slaven v San Franciscu. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969. Sté výročí narození V. I. Lenina je nejpravděpodobnější vysvětlení, proč se tento den slaví 22. dubna. Cílem bylo zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie. Tato akce měla velký ohlas zejména mezi studenty. V roce 1990 se k Americe připojil i zbytek světa a 22. duben se stal mezinárodním Dnem Země.

  

Myslím si, že při Dni Země by se měli sbírat odpadky a ne plít plevel.Jinak při Dni Země jsme se poučili o třídění odpadu.Naše třída dělala projekt o třídění odpadu,který visí dole na nástěnce, já jsem osobně s Ondrou dělal třídění papíru.   

 

                                                                                   Radek a Ondřej       

  

Den Země je 22.dubna.Den Země si připomínáme pro čistotu a pořádek v naší obci.Kdybychom si Den Země nepřipomínali vypadalo by to u nás asi takhle.                                                                      

 

Proto musíme dbát o svoji obec, aby byla čistá a krásná asi jako tato řeka: 

           

    Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21. března a oslavovaly příchod jara. Den Země by měl být alespoň dvakrát do roka….aby naše Země byla čistá.V tomto dni si připomeneme, že naše Země si zaslouží být uklizená a čistá. Cílem je zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie.První Den Země byl slaven v San Franciscu. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969.                                           

Měly bychom den Země slavit prací v přírodě, úklidem, aby naše Země měla lepší ovzduší,vodu.rostlinstvo i živočišstvo.

 

 

 

Den Země je den věnovaný Zemi, který se každoročně koná 22. dubna. Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21. března a oslavovaly příchod jara. V moderním pojetí jde o jakýsi ekologicky motivovaný svátek, který mnoho kritiků považuje za levicově orientovaný svátek s ekologickým pozadím. V poslední době byla několikrát vyslovena myšlenka, že by svátek bylo lépe posunout na letní slunovrat, protože by hezké počasí přilákalo více lidí; nezdá se však pravděpodobné, že by se našla vůle měnit již zavedené datum.

Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969, kdy především John McConnell začal volat po vzniku mezinárodního dne Země a v rámci těchto snah vytvořil i vlajku Země. První Den Země byl slaven v San Franciscu. Tato oslava byla pravděpodobně zamýšlena nejen jako ekologicky zaměřený svátek, ale i jako levicově orientovaný happening bojovníků proti válce ve Vietnamu a oslava narození V. I. Lenina. Sté výročí narození V. I. Lenina je nejpravděpodobnější vysvětlení, proč se tento den slaví 22. dubna. Kampaň s tímto svátkem spojená si kladla za cíl přenést otázku ekologie do politických kruhů. Cílem bylo zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie. Tato akce měla velký ohlas zejména mezi studenty. Naše názory jsou abychom pečovali o naši krásnou Zemi. Mohli by se zapojit i starší lidé a všichni si připomínat tento svátek Země! I naše škola uklízí okolí naší základní školy.Byli bychom velice rádi kdyby se i ostatní školy zapojily. Chodíme okolo vesnice.

Michaela Erbalová, Kateřina Ružanská

 

                               

22.04. se každoročně koná Den Země.

První Den Země byl slaven v San Franciscu.

OSN začalo tento svátek slavit o rok později (1971).

V roce 1990 se k Americe připojil i zbytek světa a 22. duben se stal mezinárodním Dnem Země.

Den Země se koná ,aby bylo na zemi trochu čistěji

Den Země je den věnovaný Zemi.

Je špátné, že se koná jenom jednou za rok.

Mohl by se konat vícekrát, alespoń by bylo na Zemi čistěji.

 

Na Den Země bude každá třída uklízet kolem školy nebo silniční přikopy  od Rohozce k pisníku.

 

Lidé v minulosti Zemi ubližovali a stále ještě ubližují.

 

Právě proto je dobré, že jednou ročně Zemi pomůžeme.

 

 

 

 

 

                                                                   Marcel Karkoš

                                                                       Martin Veselý

 

 

Den Země si připomínáme 22.dubna

        První Den Země byl slaven v San Francisku 

Kontejner je plný odpadu ze silničního příkopu .

Den Země  slavíme každoročně .

 

Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969, kdy především John McConnell začal volat po vzniku mezinárodního dne Země a v rámci těchto snah vytvořil i vlajku Země. První Den Země byl slaven v San Franciscu. Tato oslava byla pravděpodobně zamýšlena nejen jako ekologicky zaměřený svátek, ale i jako levicově orientovaný happening bojovníků proti válce ve Vietnamu a oslava narození V. I. Lenina. Sté výročí narození V. I. Lenina je nejpravděpodobnější vysvětlení, proč se tento den slaví 22. dubna. Kampaň s tímto svátkem spojená si kladla za cíl přenést otázku ekologie do politických kruhů. Cílem bylo zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie. Tato akce měla velký ohlas zejména mezi studenty.kladla za cíl přenést otázku ekologie do politických kruhů. Cílem bylo zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje .Můj zážitek z Dnu Země byl fantastický ,nemuseli jsme se učit, bylo krásné počasí , já a Honza jsme okopávali okolo pinpongovych stolů a jidelny, družiny bylo to opravdu dobré.                                                                   Daniel Šlechta

           

Den Země je věnovaný Zemi,který se každoročně koná 22.dubna. Tento svátek je ovlivněn původními dny Země, které se konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21. března a oslavovaly příchod jara.

V moderním pojetí jde o jakýsi ekologicky motivovaný svátek, který mnoho kritiků považuje za levicově orientovaný svátek s ekologickým pozadím. Historie vyhlášení tohoto dne sahá do roku 1969, kdy především John McConnell začal volat po vzniku mezinárodního dne Země a v rámci těchto snah vytvořil i vlajku Země. První Den Země byl slaven v San Franciscu Tato oslava byla pravděpodobně zamýšlena nejen jako ekologicky zaměřený svátek, ale i jako levicově orientovaný happening bojovníků proti válce ve Vietnamu a oslava narození V. I. Lenina. Sté výročí narození V. I. Lenina je nejpravděpodobnější vysvětlení, proč se tento den slaví 22. dubna. Kampaň s tímto svátkem spojená si kladla za cíl přenést otázku ekologie do politických kruhů. Cílem bylo zvýšit energickou účinnost, recyklovat odpadky a hledat obnovitelné zdroje energie. Tato akce měla velký ohlas zejména mezi studenty.

Lidé z celé Země by měli o dni Země vědět všichni ,aby se k ní tak chovali.Nejen my děti bychom měli uklízet nebo si připomínat tento svátek.U nás ve škole se mi velice líbí, že tento svátek slaví celá škola a uklízí po okolí odpadky, které bezohlední lidé vyhazují.Jen by se do toho mohly zapojit i jiné školy a ukázat lidem, že se k Zemi můžou chovat i jinak než chodit po ní,vyhazovat odpadky a budovat si kariéru do budoucna.Pozastavit se a zapřemýšlet.  

Jakub

 

 

Den Země se koná 22.4.

 

Tento svátek je ovlivněn původní dny Země, které se

konaly při oslavách jarní rovnodennosti 21.3 a

oslavovaly příchod jara.V moderním pojetí jde o

ekologický svátek,který mnoho kritiků považuje

za levicově orientovaný svátek s ekologickým pozadím.První Den Země byl slaven v San Franciscu.

 

Tento den slavíme každý rok dne 22.dubna tím,

že každá třída má přidělen svůj úsek a ten si každý    

pečlivě uklidíme a tím končí Den Země a je vše uklizeno a je čisto.

Veronika a Jakub

Dne 20.4..20007(pátek) se ve škole konal Den Země. První dvě

hodiny jsme pracovali na projektu. Za námi je vidět i náš velmi pěkný výtvor. Po dvou hodinách pilné práce jsme šli plnit náš druhý úkol. Náš druhý úkol byl úklid před školou. Vzali jsme si motyčky, rukavice, nabrali jsme síly a vydali jsme se vstříc své práciJ. Na prvním obrázku jsem já při práci.Pořádně jsme se zapotili, ale výsledek stál za to.

 

                                                                 Petra Slavíková

První svátek Země se slavil v San Franciscu.

 

Starejte se o svou Zemi!!!!!!!!                                                        

 

 Naši rodnou Zemi nemusí ničit  jen lidé, ale také sama příroda nás mnohdy překvapí nějakou katastrofou s nedozírnými následky!!!!

 

 

Den Země se nám líbil, ale ten vítr byl strašný.

 

Jan Varkoček a Lukáš Černý přímo v akci!

 

 

 

Den Země bychom nejraději prožili v přírodě.

Jako každý rok bychom chodili po Žehušicích a odstraňovali odpadky z našeho okolí.

Mohly by se zapojit i nižší třídy z naší školy.Dětem bychom přidělili menší úsek na úklid, aby toho neměly moc. Mohli bychom jim připravit Den Země zábavnější a nakonec vyhodnotit nejlepší sběrače ,aby jim to šlo lépe! 

Zároveň by se k nám mohly připojit i starší generace.

 

Proč bychom nemohli alespoň jeden den věnovat Zemi?

 

Dne 20.dubna 2007 jsme přišli do školy v pracovním oblečení a s sebou jsme měli motyčky a rukavice. První dvě hodiny jsme vytvářeli ve třídě s naší paní učitelkou prezentaci naší třídy pro celou školu. Náš výtvor vidíte zde i s autory.

Další hodiny jsme uklízeli před školou a na parkovišti. Byli jsme rozděleni do stejných skupin jako jsme vyráběli projekt na halu. Snažili jsme se vyčistit co největší plochu i když nás tam bylo málo. Jak jsme pilně pracovali můžete posoudit zde.

Bára a Dáša

 

 

 

Žehušický pohár

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Školní výlet - ZOO Dvůr Králové

Dne 7.6. jsme jeli s pátou třídou na školní výlet do ZOO ve Dvoře Králové.

 Ráno jsme měli sraz před školou. Když jsme se sešli, tak tři nebo čtyři neměli kartičky zdravotní pojišt‘ovny. Pak přišla paní učitelka a jen co nás dopočítala, přijel autobus. Cesta byla dlouhá, ale uběhla rychle. Za necelé dvě hodinky jsme dorazili na parkoviště k zoo. Hned ze začátku Míša Erbalová koupila vstupenky.

V tento okamžik nám začal výlet v zoo. Na cestě k safari jsme viděli mnoho krásných zvířátek. Po cestě jsme se zastavili ve lvím pavilonu. Viděl jsem tam lva, který zrovna snídal. Bylo krásný se na něj koukat jak jí, ale nechtěl bych aby takhle jedl mě.

U safari byl krámek s jídlem, kde jsem si objednal hranolky a sešli jsme se

u nástupiště k safari. Protože v autobuse bylo málo místa, stál jsem i s ostatními v uličce. Byla to krásná projížd’ka, po cestě jsem si pohladil zvíře které mělo obrovské rohy. Na cestu zpět jsme si koupili jízdenky a Katka zjistila že zakoupený lístek nechala v krámku, tak šla do krámku a naštěstí tam ležel, takže se všechno dalo do pořádku. Po pěti minutách přijel vláček a  nastoupili jsme do něj. Cesta trvala

asi pět minut

až deset minut. Jak jsme jeli, tak jsme potkali pát’áky, kteří šli pěšky. Dorazili jsme

 na místo a šli jsme směr k dětskému zoo. Holky  se chtěly stavit v zooshopu, protože tam byl největší výběr. Paní učitelka řekla že už jdeme, ale tři dívky ještě nevycházeli. Paní Lišková na ně počkala a my jsme zatím pomalu šli a zastavili se až u restaurace

a výběhu slonů. Já jsem pak musel běžet jim naproti, protože už dlouhou dobu nešli. Po chvíli jsem je našel a dovedl ke zbytku třídy. Došli jsme před dům s pravěkými zvířaty, kde nám dala paní učitelka rozchod do 13:10. Já s kluky jsme se šli podívat

na opice a pak na hady. Ještě jsem tam viděl toho geparda jak snědl ten míček,

měl to tam sešitý a ještě tam měl stehy. Pak jsme se šli podívat na dětské hřiště.

Bylo to tam zábavný, pak jsem se šel podívat na dinosaury. A jak jsme vyšli,

tak jsme museli k východu, protože jsme neměli už čas. Tam jsme čekali na hřišti

než se sejdeme všichni, někdo si mezitím došel na záchody. Nakonec jsme se sešli

a jeli na hrad Kuks.

Návštěva hradu Kuks

Přijeli jsme na místo a měli jsme jít na hrad, ale já jsme se zeptal paní Liškové jestli si můžu dojít na oběd a ona řekla že jo a hned šel se mnou i Roman a Daniel. Po chvíli tam přišel i Radek. Já jsem si obědval jídlo a Radek že chce taky a Daniel po chvilce že též chce jídlo. Ve čtvrt na tři jsem to donesl v půl jsme vycházeli a byly jsme tam s pátou třídou a zkusili si test. Pak ve třičtvtě přišla paní učitelka a řekla nám že jsme neuposlechli druhý úkol? To byl náš výlet, moc se mi líbil.

                                                                                        Jakub Tesařík

 

 

 

Na školním výletě jsem neuposlechl paní učitelku třídní, když jsem nepřišel do zámeckého parku. Dne 7.6. jsme navštívili ZOO ve Dvoře Králové nad Labem.

Paní učitelka koupila lístky a pak začala naše prohlídka. První cesta byla na Safari, kam nás odvezl autobus. Balatu vidět spousta krásných zvířat – bůvoli, pelikáni, zebry, čápi a různí ptáci pohybující se volně po přírodě. Po prohlídce Safari nás autobus vysadil a my pokračovali v prohlídce ZOO. Částí ZOO nás provezl vláček.

Po prohlídce nám paní učitelka dala hodinový rozchodu u dětského koutku. Dali jsme si zmrzlinu a po hodině se vrátili na sjednané místo. Tím pro nás návštěva v ZOO skončila a my se vrátili k autobusu. Odjeli jsme na zámek Kuks, kde jsme dostali rozchod. Hlad nás zavedl do restaurace na oběd. Po obědě nám paní Kopecká nabídla hrát hru s V. třídou. My jsme souhlasili  a proto jsme návštěvu zámeckého parku nestihli. Nikde jsme se neflákali. Tímto náš výlet skončil a my se vrátili domů.   

                                                                                                             Roman Všetečka

 

 

Na výletě kde jsme navštívili ZOO Dvůr Králové a zámek Kuks, jsme neuposlechli příkaz paní učitelku a místo toho,abychom jsme šli na Kuks tak jsme šli na oběd

do Hostince u Zlatého slunce.Tam jsme si každý objednali jídlo a fantu.Byl jsem tam já,Jakub ,Daniel a Roman.Než jsme se najedli ,tak to trvalo asi 30minpotom jsme šli ven a tam jsme seděli s V.třídou a dělali jsme testy ze ZOO, které nám rozdala paní Kopecká.Ty testy jsme psali asi 15min poté jsme si opět povídali s žáky páté třídy.

V ZOO to bylo okouzlující.Jen co jsme zaplatily ,hned jsme šli obdivovat zvířata.Nejlepší byly surykaty,opice,ptáci,hadi,tygři a lvy.Prožily jsme předem naplánovanou cestu k Safari .kousek od Safari bylo občerstvení kde jsme si zakoupily nanuky apod.Poté jsme čekaly na Safari autobus.Když autobus přijel tak jsme rychle nastoupily do autobusu a jeli jsme do Safari,kde jsme mohli vidět spoustu zajímavých druhů zvířat.Celá prohlídka Safari trvalo asi 30min.Když jsme dojeli na konec Safari tak jsme vystoupily z autobusu a koupily jsme si lístky na vláček.Cesta vláčkem trvala kolem 10 až 20 minut.Jen co jsme vystoupily tak se holky řítily do krámku

se suvenýry.Potom jsme šli na Dětské hřiště cestou jsme se pozastavili v pavilonech

a u několika zvířat.Jakmile jsme dorazily do dětského hřiště dostali jsme asi 1hodinu rozchod.Při rozchodu jsme šli do takového žlutého muzea na dinosaury ,kde jsme byli přibližně 15min.Pak jsme šli kolem plameňáků na dětské hřiště,

byli tam skluzavky,prolýzačky a také bagřík u kterého jsme strávily polovinu rozchodu s Marcelem,Martinem,Honzou,jakubem,Danielem,Romanem,Veronikou,

Bárou H,Bárou P a Terkou.Když bylo 13:05 šli jsme na místo kde jsme se měli sejít

 a to bylo u hlavní brány.Tam jsme si došli na záchod a pro pití.

Do 13:15hod jsme čekali na V.třídu a do té doby nepřišli a tak jsme vyrazily sami

a byli jsme tam dřív než V.třída.

                                                                                                 Radek Stoklasa

 

Výlet na zámek Kačina

 

V pátek 8.června jsme se celá třída shromáždili před školou.Vyráželi jsme se podívat na své kamarády z osmé třídy jak provádějí na zámku Kačina.Vycházeli jsme od školy s paní učitelkou Janou Kinclovou a Ilonou Žítkovou.Cesta nám  velice rychle utekla.

Před zámkem Kačinou jsme čekali na paní průvodkyni než nás pustí dovnitř a poví nám něco o historii.Paní průvodkyně nás seznámila s historii zámku velice podrobně.Při vstupu do dámské pracovny i v dalších místnostech:dámský salon jsme se seznámili s činnostmi šlechtičen ve volném čase.Další dvě komnaty patřili také dámám.Byly to dámská ložnice a garderobiera.Potom jsme se přesunuli pod vedením hraběte Chotka do snídaňové jídelny a zjistili,že se snídalo postupně tak jak kdo přišel a také jsme se dozvěděli o jídlech od  16.století.Dále jsme postoupili do tanečního sálu,kde nás překvapila ukázka dobového tance 18.století s hudbou Frederika Chopina.I výklad byl zajímavý,zvláště když jsme se dověděli že se v této místnosti uzavírají sňatky.Následovala pánská sekce v podobě pánského salonu,hudebního salonu a hraběcí pracovny.Všude bylo mnoho zajímavého výkladu o slohu empiru a pozdního rokoka.Postoupili jsme do pánské ložnice a toaletní místnosti.V loveckém salonu jsme se dozvěděli o způsobech lovu zvěře,zakládání obor,dostihovém sportu a myslivosti.Poslední místností byla zámecká jídelna.Všemi komnatami nás prováděli naši kamarádi s hezky dramaticky zpracovaným textem.Všichni to velice uměli a moc se nám tam líbilo.Cesta zpátky byla při velikém teplu náročná,ale všichni jí zdolali s úsměvem na tváři.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V pátek 8.června jsme se celá třída shromáždili před školou.Vyráželi jsme se podívat na své kamarády z osmé třídy jak provádějí na zámku Kačina.Vycházeli jsme od školy s paní učitelkou Janou Kinclovou a Ilonou Žítkovou.Cesta nám  velice rychle utekla.

Před zámkem Kačinou jsme čekali na paní průvodkyni než nás pustí dovnitř a poví nám něco o historii.Paní průvodkyně nás seznámila s historii zámku velice podrobně.Při vstupu do dámské pracovny i v dalších místnostech:dámský salon jsme se seznámili s činnostmi šlechtičen ve volném čase.Další dvě komnaty patřili také dámám.Byly to dámská ložnice a garderobiera.Potom jsme se přesunuli pod vedením hraběte Chotka do snídaňové jídelny a zjistili,že se snídalo postupně tak jak kdo přišel a také jsme se dozvěděli o jídlech od  16.století.Dále jsme postoupili do tanečního sálu,kde nás překvapila ukázka dobového tance 18.století s hudbou Frederika Chopina.I výklad byl zajímavý,zvláště když jsme se dověděli že se v této místnosti uzavírají sňatky.Následovala pánská sekce v podobě pánského salonu,hudebního salonu a hraběcí pracovny.Všude bylo mnoho zajímavého výkladu o slohu empiru a pozdního rokoka.Postoupili jsme do pánské ložnice a toaletní místnosti.V loveckém salonu jsme se dozvěděli o způsobech lovu zvěře,zakládání obor,dostihovém sportu a myslivosti.Poslední místností byla zámecká jídelna.Všemi komnatami nás prováděli naši kamarádi s hezky dramaticky zpracovaným textem.Všichni to velice uměli a moc se nám tam líbilo.Cesta zpátky byla při velikém teplu náročná,ale všichni jí zdolali s úsměvem na tváři.

 

Menu

18. 10. Lukáš

Zítra: Michaela

Jídelní lístek

15. - 19. 10. 2018

Organizace školního roku 2018/2019

ZDE

Školní řád 2017

ZDE

 

Tiskopisy ke stažení

zde (uvolnění žáka na 2 a více dní, žádost o odklad školní docházky, žádost o individuální vzdělávací plán...).

 

PROJEKT
ZŠ ŽEHUŠICE 22

Podrobné informace zde.

C_Users_Mirek_Desktop_Žehušice plakát.jpg

  KONTAKT

ZŠ J. V. Sticha-Punta Žehušice
Ke Křížku 190, 285 75 Žehušice

telefon: 327 399 128
mail: skola@zehusice.cz

 

 

Školní koordinátor EVVO

Mgr. Josef Jelínek

e-mail: skola@zehusice.cz
tel.:327 399 128